Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΣΕ ΠΑΤΑΝΕ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ;

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ Δ.Ο.Υ. ΝΟΜΩΝ ΒΟΙΩΤΙΑΣ-ΕΥΒΟΙΑΣ



ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΣΕ ΠΑΤΑΝΕ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ ?
ΤΑ  ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΗΣ - ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ

  Στα πλαίσια της «αναδιοργάνωσης» των δημόσιων υπηρεσιών, επιχειρείται μέσω της «αξιολόγησης» - αφού η εφεδρεία δεν έφερε τα αναμενόμενα για την τρόικα αποτελέσματα - η απόλυση 150.000 δημόσιων υπαλλήλων. Στο Υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει η διαδικασία διάλυσης των Δ.Ο.Υ. με την εκχώρηση αντικειμένων στις εισπρακτικές-ελεγκτικές εταιρίες, ενώ ετοιμάζεται  να δοθεί η χαριστική βολή με τη δημιουργία 4.091 “πιστοποιημένων” Ελεγκτών Βεβαίωσης και Αναγκαστικής Είσπραξης με βάση τον ν.3943/2011.
  Η νέα διαδικασία του διαγωνισμού , είναι πολύ χειρότερη από την προηγούμενη του 2011 που κατέληξε στον κάλαθο των αχρήστων, μετά τους αγώνες των εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ.

ΜΥΘΟΙ & ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ & ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ»

ΜΥΘΟΣ 1. «Αποτελεί το μέλλον του κλάδου - είναι αναβάθμιση του ελεγκτικού έργου & των υπαλλήλων που θα επιλεγούν - θα έχουν …μελλοντικά καλύτερους μισθούς».
 Για να απαντήσουμε ας δούμε τα δεδομένα & όχι εικασίες:
* Ο «κλάδος» έχει δεχθεί ανεπανόρθωτα πλήγματα από την εκχώρηση στις ελεγκτικές εταιρείες του φιλέτου του φορολ. ελέγχου, της είσπραξης των ληξιπροθέσμων από ιδιωτικές εισπρακτικές εταιρείες , της καθολικής είσπραξης των φορ. εσόδων αποκλειστικά μέσω των τραπεζών.
* Η χαριστική βολή θα είναι οι «ελεγκτές» αφού θα διασπάσουν τον κλάδο σε «πιστοποιημένους» και μη,
* Βασικό στοιχείο των θέσεων «Ελεγκτών» βάσει του ν.3943/11 είναι οι ατομικοί στόχοι σύμφωνα με τα συμβόλαια αποδοτικότητας & η ατομική αξιολόγηση βάσει αυτών. Η μη επίτευξή τους οδηγεί σε απομάκρυνση. Για ποια «διαπραγματευτική δύναμη» και για ποιο «κλάδο» μπορεί να μιλά κανείς με ΑΤΟΜΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ?
* Η «υπερβάλλουσα διαφορά» στους μισθούς μας έχει διατηρηθεί ΕΩΣ το 2016 λόγω αναστολής  του Κινήτρου Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων του αρ.19 ν.4024/11. Ακόμη όμως και αυτό προβλέπεται σε ποσοστό 15% επί του βασικού μισθού (δηλαδή max 150€ καθαρά) ΜΕ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 90% ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ (συνολικά ή ανά υπηρεσία δεν είναι ξεκάθαρο). Αυτά ισχύουν , τα υπόλοιπα είναι εικασίες & έντεχνες διαρροές που θολώνουν τα νερά ώστε να καταπιούμε αμάσητη και αυτή την………. «αναβάθμιση».

ΜΥΘΟΣ 2. «Τουλάχιστον εξασφαλίζεται το εργασιακό μέλλον όσων επιλεγούν ως ελεγκτές , ενώ οι υπόλοιποι….»
* Καμία εξασφάλιση δεν προκύπτει , καθώς η «οργανική θέση» παραμένει στην υπηρεσία απ’ όπου μετακινήθηκε ο «ελεγκτής» , η υπηρεσία σε θέση ελεγκτή θεωρείται ότι πραγματοποιήθηκε στην οργανική θέση που κατέχει , άρα με τυχόν κατάργησή της (πχ Δ.Ο.Υ.) ακολουθεί ο γολγοθάς της «κινητικότητας» ( μετακίνηση – μετάταξη – διαθεσιμότητα - απόλυση).
* Επιπλέον η επιλογή & τοποθέτηση των ελεγκτών γίνεται σε επίπεδο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ,ενώ με μόνη υπογραφή του Γ.Γρ. Δημ. Εσόδων – μετά από προηγούμενη γνώμη της Επιτροπής Αξιολόγησης που λειτουργεί ως Υπηρεσιακό Συμβούλιο – μπορεί να μετατίθεται ή /και να παύεται πριν τη λήξη της θητείας και την οριστική αξιολόγηση αν ασκηθεί σε βάρος του «οποιαδήποτε πειθαρχική δίωξη» (αρ.4 ν.3943/11).
* Σύμφωνα με την απόφαση ορισμού των κριτηρίων αξιολόγησης (ΦΕΚ Β΄532/13) , καθοριστικό στοιχείο αποτελούν οι ποσοτικοί στόχοι που τίθενται συνολικά από το Υπουργείο & επιμερίζονται «προς τα κάτω» φτάνοντας έως τον «ατομικό στόχο», φυσικά το δυναμικό σε προσωπικό - η φοροδοτική ικανότητα φορολογουμένων της περιοχής κλπ θα….. διαπιστώνονται εκ των υστέρων και απολογιστικά (αφού θα έχουν κριθεί «ανάξιοι» οι εργαζόμενοι).
Ακόμη από 1/1/2013 η Βεβαίωση συνδέεται με την Είσπραξη έτσι π.χ. οι “οριστικές βεβαιώσεις χωρίς συμβιβασμό ή προσφυγή” θα θεωρούνται «Ανεπίδεκτες Είσπραξης» και δεν θα μετρούν στους στόχους…
 Συνεπώς ο «ελεγκτής» θα είναι αυστηρός για να βεβαιώσει φόρους & να πιάσει το στόχο (με κίνδυνο να έχει χαμηλό ποσοστό συμβιβασμών)? ή θα είναι «ευέλικτος» ώστε να εξασφαλίσει το συμβιβασμό και να μην πάει χαμένη η δουλειά του , με κίνδυνο είτε να μην πιάσει το στόχο  είτε να κατηγορηθεί για «συνδιαλλαγή» και να πάρει την άγουσα για διαθεσιμότητα έως απόλυση?
* Ακόμη η τριετία ισχύει για τους πίνακες κατάταξης των ελεγκτών για την κάλυψη τυχόν κενών , η τοποθέτηση γίνεται με συμβόλαιο ετήσιας διάρκειας το οποίο ανανεώνεται εφόσον κριθεί κατάλληλος από την αξιολόγηση, δεν έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη, δεν έχουν προκύψει άλλες υπηρεσιακές ανάγκες κλπ κλπ
* Τέλος ακόμη και οι υπηρεσίες στις οποίες θα τοποθετηθούν οι ελεγκτές δεν είναι δεδομένες: πόσα ελεγκτικά κέντρα και πού? Πόσες Δ.Ο.Υ. με έλεγχο - δικαστικό και που?(61, 35 πόσες??).
Για τόοοση εξασφάλιση μιλάμε!!!

ΜΥΘΟΣ 3. Τουλάχιστον όμως είναι μια «αξιοκρατική» διαδικασία που θα αναδείξει τους ικανούς…..
* Αυτό κι αν είναι «βλέπω το τυρί αλλά όχι τη φάκα».
 Πόσο «αξιοκρατική» είναι μια διαδικασία στην οποία η έλλειψη εμπειρίας αντικαθίσταται … με συνέντευξη? (Σημειωτέον ότι η «συνέντευξη» έχει ανασταλεί για 6 μήνες από το ν.4093/12 &  ΔΕΝ καταργήθηκε!!!).
 Που η θητεία Προϊσταμένου διεύθυνσης/υποδιεύθυνσης εξομοιώνεται με «ελεγκτική εμπειρία»? Γνωστό άλλωστε ότι οι κρίσεις και τοποθετήσεις διευθυντών γίνονταν και γίνονται με βάση γνώσεις – εμπειρία και….. «όχι με πιο προσωπικά κριτήρια».
 Που ο «άξιος» θα κρίνεται με βάση στόχους που τίθενται από τις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας , χωρίς να ρωτιέται για το εφικτό των στόχων, για το πώς θα επιτευχθούν , ποιοι θα πρέπει να ελεγχθούν κλπ?
 Πόσο «αξιοκρατική» είναι η διαδικασία μαζέματος τίτλων (πτυχία-μεταπτυχιακά-ξένες γλώσσες κλπ) σχετικών ή άσχετων, βεβαιώσεων Η/Υ από ΚΕΚ αμφιβόλου ποιότητας, σεμιναρίων κλπ , όταν πετιέται στο καλάθι η προηγούμενη «αξιοκρατική διαδικασία» της πρόσληψής μας μέσω γραπτών διαγωνισμών, όταν αμφισβητείται η γνώση Η/Υ ενώ εδώ και 15 χρόνια δεν υπάρχει θέση εργασίας χωρίς Η/Υ, αλλά κυρίως τι χρειάζονται τα «αυξημένα τυπικά προσόντα» όταν δεν έχεις κανένα έλεγχο του περιεχομένου της δουλειάς σου αλλά είσαι απλά εκτελεστικό όργανο??
 Όταν η αξιολόγηση ξεκινά από τον υπουργό , κατεβαίνει στο Γ.Γ.Δ. Εσόδων , στον Γ. Διευθυντή Ελέγχων, στους Διευθυντές για να καταλήξει στους Ελεγκτές με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ που τίθενται από τους προϋπολογισμούς, τότε τα τελευταία χρόνια ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ «ΑΞΙΟΣ» στο ΥΠ.ΟΙΚ. αφού οι στόχοι δεν επιτυγχάνονται…Αν δούμε τη γενικότερη εικόνα της αδυναμίας τεράστιων κομματιών πληθυσμού να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις , τι μας κάνει να πιστεύουμε ότι «ΚΑΠΟΙΟΙ …. ΑΞΙΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΘΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ»???
 
ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ - ΑΣ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ!!
 Η αξιολόγηση και η «αποτελεσματικότητα» είναι η «καραμέλα» για να πετύχει η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων και να νομιμοποιηθούν τελικά οι απολύσεις που θέλουν να κάνουν. Η ατομική διαπραγμάτευση, τους προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες και τους ανοίγει το δρόμο για να το πετύχουν. Είναι ο δρόμος για να «αποδειχθεί» - νομιμοποιηθεί στα μάτια της κοινωνίας ότι για τη φοροδιαφυγή & τα μειωμένα έσοδα ευθύνεται ο «κακός εφοριακός» & όχι οι πολιτικές που εφαρμόζουν κυβέρνηση & τρόϊκα. Να γίνει έτσι ακόμη πιο εύκολη η πλήρης ιδιωτικοποίηση των φορολογικών υπηρεσιών.

Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Δεν μας καλύπτει η στάση της ηγεσίας της Π.Ο.Ε - Δ.Ο.Υ που κρατάει απλώς τα προσχήματα με διακριτικές ανακοινώσεις  διαφωνίας με το διαγωνισμό, που συζητάει για τους όρους & τις υποδιαστολές της σφαγής μας, ενώ δέχεται την αξιολόγηση & την αναδιοργάνωση ως «αναγκαίες» , χωρίς στοιχειωδώς να οργανώνει την αντίστασή μας.
22 Μαρτίου 2013 
ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΙΤΗΣΗ
ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ  ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΜΕΣΑ – ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 
ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ - ΣΦΙΞΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΣΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου